Atakum Belediyesi’nin maaş alamayan işçileri harekete geçti!

Yerel Yönetim (Web Sitesi) - Web Sitesi | 25.06.2026 - 17:37, Güncelleme: 25.06.2026 - 17:37 513 kez okundu.
 

Atakum Belediyesi’nin maaş alamayan işçileri harekete geçti!

Aylardır maaş alamayan, seslerini duyurmakta zorlanan ve susmaları ve durumlarını açıklamamaları için mobbing uygulanan Atakum Belediyesi işçileri, son yaşanan intihar olayının ardından harekete geçti.
Aylardır maaş alamayan, seslerini duyurmakta zorlanan ve susmaları ve durumlarını açıklamamaları için mobbing uygulanan Atakum Belediyesi işçileri, son yaşanan intihar olayının ardından harekete geçti. İşçiler aylardır maaş alamamanın sıkıntılarını yaşarken, son yaşanan intihar olayı bardağı taşıran son damla oldu. İşçiler özellikle aylardır yapılan her meclis toplantısında gündeme getirilen maaş alamama sorununu belediyenin borcu var, SGK  borcu var vb. nedenlerle ödememe gerekçesi gösteren CHP Belediye Grupbaşkan vekili sendikacı Nakıf Yılmaz ve CHP’li Meclis üyelerine sert tepki gösterdi.   Öte yandan DİSK Genel İş Sendikası Bölge Başkanı Mutlu Karabacak’ın işçilerin mağduriyeti ve maaş alamamaları ile ilgili tek bir açıklama yapmaması, mobbing ve baskılara tepki göstermek yerine sessiz kalarak  işveren ile ortak hareket etmesi,  toplu sözleşmede enflasyonun çok altında sözleşme imzalaması ve işçilerden kesilen sendika aidatların bile sendikaya ödenmediği iddiaları işçileri kendi haklarını kendilerinin savunacağı ortama getirdi. Bu kadar sıkıntı yaşanırken, üye işçilerinin hakkını savunmayan, destek vermeyen ve işveren ile birlikte hareket eden sendika Başkanının DİSK Genel  Disiplin Kurulu  başkanlığına getirilmesi de şaşkınlıkla karşılandı. İşçiler, Atakum İşçi Dayanışması adı altında bir araya gelerek DİSK  GENEL  İŞ Sendika  seçimlerinin yaklaşması nedeniyle Sendika başkanlığı ve yönetim kurulu için aday çıkardı. Atakum işçi dayanışması üyeleri kurdukları sosyal medya grubunda kendileri ile ilgi açıklamaları ve faaliyetleri yayınlarken, Atakum Belediyesi’nde yaşadıkları baskı ve gerçeklikleri de dile getirdi. İşçiler Platformlarında sorunlarını dile getirirken, kendilerine yapılan baskıları ve yaşadıkları ve içinde bulundukları ortamı da paylaşmaya başladı. HAKKINI TALEP EDEN İŞÇİLERİ SUÇLAMAK ÇÖZÜM ÜRETMEZ Atakum Dayanışması sosyal medya hesabında açıklama yapan şişçilerin son açıklamaları Şöyle: “İşçinin aylarca eksik ücret alması, maaş kesintileriyle karşı karşıya kalması, geleceğinden kaygı duyması karşısında ortaya çıkan öfke ve tepkiyi "radikal komite", "muhalif odak" ya da "sendikayı ele geçirme girişimi" olarak nitelendirmek, sorunun kendisini değil sonuçlarını tartışmaktır. Bizler için temel mesele; işçinin alın terinin karşılığını zamanında ve eksiksiz alıp alamadığı ve sendikal anlamda kendini ifade edip edemediğidir. İşçinin cebine girmeyen ücretin sorumluluğunu tartışmak yerine, hakkını talep eden işçileri suçlamak çözüm üretmez! SENDİKALARIN GÖREVİ TABANIN SESİNİ BASTIRMAK DEĞİL O SESİ ORTAKLAŞTIRARAK  BÜYÜTMEKTİR İşçiler maaşlarını alamıyorsa, hak kayıpları yaşıyorsa, sendikaların görevi tabanın sesini bastırmak değil o sesi ortaklaştırarak  büyütmektir. Sendikal demokrasi, farklı görüşlerin tehdit olarak görülmesi değil, işçilerin söz ve karar hakkının güvence altına alınmasıdır. İşçi Dayanışması olarak hiçbir makamın, hiçbir grubun ya da hiçbir kişinin değil; işçinin ekmeğinin, emeğinin ve onurunun tarafındayız. İşçilerin taleplerini dile getirmesi suç değil, sendikal yaşamın en doğal ve meşru hakkıdır. Bugün ihtiyaç duyulan şey, işçileri birbirine karşı konumlandırmak değil; ücret gasplarına, hak kayıplarına ve emek sömürüsüne karşı ortak mücadeleyi büyütmektir. KARŞIMIZA ÇIKIN, İŞÇİLERİN SORUNLARINI İŞÇİLERLE BİRLİKTE KAMUOYUNA AÇIK BİR ŞEKİLDE TARTIŞALIM Hatırlatmamızda fayda var ki; madem haklısınız ve doğrusunuz karşımıza çıkın işçilerin sorunlarını işçilerle birlikte kamuoyuna açık bir şekilde tartışalım!!Daha önce de çağrıda bulunduk sesiniz çıkmadı. Bilgisine tecrübesine aklına becerisine güvenenler karşımıza gelin fikirlerimizi tartışalım. İftiralar ve kara çalmalarla seçim hazırlığı yapmak neyin korkusudur? KOLTUKLARINDA RAHATÇA OTURANLAR SGK VE BORÇLARDAN BAHSEDEREK KENDİNİ AKLAMAYA ÇALIŞMAKTADIR Koltuklarında rahatça oturanlar SGK ve borçlardan bahsederek kendini aklamaya çalışmaktadır. Soruyoruz peki bu durum için bugüne kadar ne yaptınız? Sendika üyelerine hangi bilgileri paylaştınız? Hangi basın açıklamalarında işçilere duyuruda bulundunuz? İşçilerin hakları konusunda bugüne kadar hangi işçilerle bir araya geldiniz? Biliyoruz ki keyifli koltuklarda oturarak sendikacılık oynadınız. Su çürüdü, tuz koktu.."
Aylardır maaş alamayan, seslerini duyurmakta zorlanan ve susmaları ve durumlarını açıklamamaları için mobbing uygulanan Atakum Belediyesi işçileri, son yaşanan intihar olayının ardından harekete geçti.

Aylardır maaş alamayan, seslerini duyurmakta zorlanan ve susmaları ve durumlarını açıklamamaları için mobbing uygulanan Atakum Belediyesi işçileri, son yaşanan intihar olayının ardından harekete geçti.

İşçiler aylardır maaş alamamanın sıkıntılarını yaşarken, son yaşanan intihar olayı bardağı taşıran son damla oldu.

İşçiler özellikle aylardır yapılan her meclis toplantısında gündeme getirilen maaş alamama sorununu belediyenin borcu var, SGK  borcu var vb. nedenlerle ödememe gerekçesi gösteren CHP Belediye Grupbaşkan vekili sendikacı Nakıf Yılmaz ve CHP’li Meclis üyelerine sert tepki gösterdi.  

Öte yandan DİSK Genel İş Sendikası Bölge Başkanı Mutlu Karabacak’ın işçilerin mağduriyeti ve maaş alamamaları ile ilgili tek bir açıklama yapmaması, mobbing ve baskılara tepki göstermek yerine sessiz kalarak  işveren ile ortak hareket etmesi,  toplu sözleşmede enflasyonun çok altında sözleşme imzalaması ve işçilerden kesilen sendika aidatların bile sendikaya ödenmediği iddiaları işçileri kendi haklarını kendilerinin savunacağı ortama getirdi.

Bu kadar sıkıntı yaşanırken, üye işçilerinin hakkını savunmayan, destek vermeyen ve işveren ile birlikte hareket eden sendika Başkanının DİSK Genel  Disiplin Kurulu  başkanlığına getirilmesi de şaşkınlıkla karşılandı.

İşçiler, Atakum İşçi Dayanışması adı altında bir araya gelerek DİSK  GENEL  İŞ Sendika  seçimlerinin yaklaşması nedeniyle Sendika başkanlığı ve yönetim kurulu için aday çıkardı.

Atakum işçi dayanışması üyeleri kurdukları sosyal medya grubunda kendileri ile ilgi açıklamaları ve faaliyetleri yayınlarken, Atakum Belediyesi’nde yaşadıkları baskı ve gerçeklikleri de dile getirdi.

İşçiler Platformlarında sorunlarını dile getirirken, kendilerine yapılan baskıları ve yaşadıkları ve içinde bulundukları ortamı da paylaşmaya başladı.

HAKKINI TALEP EDEN İŞÇİLERİ SUÇLAMAK ÇÖZÜM ÜRETMEZ

Atakum Dayanışması sosyal medya hesabında açıklama yapan şişçilerin son açıklamaları Şöyle:

“İşçinin aylarca eksik ücret alması, maaş kesintileriyle karşı karşıya kalması, geleceğinden kaygı duyması karşısında ortaya çıkan öfke ve tepkiyi "radikal komite", "muhalif odak" ya da "sendikayı ele geçirme girişimi" olarak nitelendirmek, sorunun kendisini değil sonuçlarını tartışmaktır.

Bizler için temel mesele; işçinin alın terinin karşılığını zamanında ve eksiksiz alıp alamadığı ve sendikal anlamda kendini ifade edip edemediğidir. İşçinin cebine girmeyen ücretin sorumluluğunu tartışmak yerine, hakkını talep eden işçileri suçlamak çözüm üretmez!

SENDİKALARIN GÖREVİ TABANIN SESİNİ BASTIRMAK DEĞİL O SESİ ORTAKLAŞTIRARAK  BÜYÜTMEKTİR

İşçiler maaşlarını alamıyorsa, hak kayıpları yaşıyorsa, sendikaların görevi tabanın sesini bastırmak değil o sesi ortaklaştırarak  büyütmektir. Sendikal demokrasi, farklı görüşlerin tehdit olarak görülmesi değil, işçilerin söz ve karar hakkının güvence altına alınmasıdır.

İşçi Dayanışması olarak hiçbir makamın, hiçbir grubun ya da hiçbir kişinin değil; işçinin ekmeğinin, emeğinin ve onurunun tarafındayız. İşçilerin taleplerini dile getirmesi suç değil, sendikal yaşamın en doğal ve meşru hakkıdır.

Bugün ihtiyaç duyulan şey, işçileri birbirine karşı konumlandırmak değil; ücret gasplarına, hak kayıplarına ve emek sömürüsüne karşı ortak mücadeleyi büyütmektir.

KARŞIMIZA ÇIKIN, İŞÇİLERİN SORUNLARINI İŞÇİLERLE BİRLİKTE KAMUOYUNA AÇIK BİR ŞEKİLDE TARTIŞALIM

Hatırlatmamızda fayda var ki; madem haklısınız ve doğrusunuz karşımıza çıkın işçilerin sorunlarını işçilerle birlikte kamuoyuna açık bir şekilde tartışalım!!Daha önce de çağrıda bulunduk sesiniz çıkmadı. Bilgisine tecrübesine aklına becerisine güvenenler karşımıza gelin fikirlerimizi tartışalım. İftiralar ve kara çalmalarla seçim hazırlığı yapmak neyin korkusudur?

KOLTUKLARINDA RAHATÇA OTURANLAR SGK VE BORÇLARDAN BAHSEDEREK KENDİNİ AKLAMAYA ÇALIŞMAKTADIR

Koltuklarında rahatça oturanlar SGK ve borçlardan bahsederek kendini aklamaya çalışmaktadır. Soruyoruz peki bu durum için bugüne kadar ne yaptınız? Sendika üyelerine hangi bilgileri paylaştınız? Hangi basın açıklamalarında işçilere duyuruda bulundunuz? İşçilerin hakları konusunda bugüne kadar hangi işçilerle bir araya geldiniz? Biliyoruz ki keyifli koltuklarda oturarak sendikacılık oynadınız.

Su çürüdü, tuz koktu.."

Samsun HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve karadenizhayat.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.